PLAN DNIA
6:00–8:30 – schodzenie się dzieci
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
8:30–8:45 – ćwiczenia ogólnorozwojowe
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.
8:45–9:00 – przygotowanie do śniadania
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
9:00–9:30 – śniadanie
9:30–10:30 – zajęcia dydaktyczne
Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w placówce programu wychowania przedszkolnego.
10:30–10:45 – przygotowanie do II śniadania
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
10:45–11:00 – II śniadanie
11:00–12:00 – pobyt na świeżym powietrzu (lub zabawy w sali przedszkolnej)
Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
12:15–12:45 – przygotowanie do obiadu
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
12:45–13:15 – obiad
13:15–14:00 – odpoczynek poobiedni
Grupa młodsza: leżakowanie, grupy starsze: słuchanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne. Udział w dodatkowych zajęciach, zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
14:30–15:00 – podwieczorek
15:00–16:30 – ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Swobodne zabawy dzieci w salach lub na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.